Indul a mandula

2:39 Unknown 0 Kommentek


enni, inni, vegánnak lenni



Először szeretném elmondani mit is fogsz itt tanulni. Egyáltalán miről is lesz szó?

Bemutatkozásom

Nos, én Kulcsár Balázs vagyok - edzéstervező és személyi edző - és azzal a céllal indítom ezt a blogot, hogy saját tapasztalataimon keresztül tanítsam meg - akár neked is - hogyan lehet fokozatosan étrendet váltani.
Én konkrétan a vegán étrendre tervezek átállni, de azt gondolom sok tippet kaphatsz majd más étrendekhez is. A közös nevező végül is ugyan az lesz: rendszer és fokozatosság.

Hogyan tovább?

A közös nevező ugyan kész, de az igazi kihívás a lépésekben lesz. Milyen elemekből álljon a rendszer? Milyen fokozatokkal lehet előre haladni?

Ez két nagyon remek kérdés. De edzéstervező lévén annyi biztos, hogy nem ad hoc módon ütök a hasamra és találom ki a következő lépést. Ahogy azt sem így döntöttem el, hogy áttérek erre az étrendre.

Ennek megvan a maga kis története, majd lehet, hogy ezt is leírom bár inkább személyes, mint tanulságos cikk lenne. Azt, viszont már most elárulhatom, hogy a Kína tanulmány komoly szerepet játszott ebben.

Egy rádió műsorban hallottam a könyvről. Nem reklámként, de mivel hasznos így elmondom, hogy a MorningShow E-mentes övezet című rovatában hallottam, és ezt a rovatot ajánlom is, mert sok hasznosat hallhat az ember. Nos, kíváncsiságom odáig hajtott, hogy beszereztem a könyvet, ami nem kis darab, és már az első 40 oldal után éreztem, hogy váltani kell.

Miért?

Miért ne? Eldöntöttem vegán leszek, és íme a blog. Két célom van az étrendem megváltoztatásával:
  1. Kideríteni, hogyan hat az erőnléti teljesítményemre.
  2. Az egészségem fenntartása és a betegségek elkerülése.
Ennyi. Ezen felül még azért motoszkál a fejemben egy kérdés:
Mennyire lesz nehéz, vagy épp könnyű ez a feladat.

Végső célként azt tűztem ki magamnak, hogy a 2015-ös Karácsonyra már abszolút húsmentes lesz a vacsorám. Vehetjük ezt akár Újévi fogadalomnak is, de inkább egy kihívás lesz. Van egy évem, hogy egy iszonyatosan hús zabáló emberből, egy nem csak vegetáriánus, de teljesen vegán étrendet követő remélhetőleg egészségesebb és erősebb ember legyek.

Blogolás

Sajnos a saját tapasztalataim általi felfedezések miatt nem tudok egy jól követhető, megtervezett oktató blogot nyújtani, de talán épp ettől lesz izgalmas.
Ezután minimum hetente, vagy kéthetente igyekszem legalább egy bejegyzést írni a megoldásokról, tapasztalatokról.

Lesznek egészen aktuális és teljesen átgondolt cikkek, amikben mindenképp egy-egy tanulságot fogok megfogalmazni. Miről olvashatsz majd?

Igyekszem egy jó és fenntartható rendszert kitalálni, amit könnyedén lehet majd követni, és nem nagy energiával, mert amúgy baromi lusta vagyok a lassabb dolgokhoz. De mindenképp követem majd, amit kitaláltam, szem előtt tartva a fokozatosságot.

Nem egyik napról a másikra szokok le a húsfélékről, mert sem egészségesnek, sem fenntarthatónak nem tartom. Inkább fokozatok, lépések egymásutánjában hiszek.

Hasznos lesz neked, ha...

Ha te is tudatosítottad már magadban, és elfogadtad, hogy étrendet, vagy életmódot kell váltanod, akkor mindenképp ajánlom a cikkeim, akármilyen étrendet is tervezel követni.
Ha vegánná tervezel válni, akkor pedig egyenesen Neked írom a cikkeim!

Nem akarok téríteni. Senkinek nem tervezem mondani, hogy máshogy egyen, éljen, de persze, ha tanácsot kér valaki, akkor lehet, hogy fogom. A tervem mindössze elmondani, hogyan lehet ésszerűen, egyszerűen, követhetően átállni a vegán életmódra, és ezt nekem hogyan sikerül felfedezni!

Várlak mindenképp az olvasóim közé, és remélem tetszeni fog a blogom!

Üdv. Kulcsár Balázs




Kép forrása: http://plantpoweredkitchen.com/am-i-vegan-enough-am-i-eating-healthy-enough/

0 megjegyzés: